Наразі в світлі реформи ЖКХ до кінця 2016 року актуальним є питання створення ОСББ. Дізнайтесь, які саме звіти ОСББ повинно подавати, та як можна полегшити роботу бухгалтера ОСББ в Україні.
Реформа ЖКХ 2016 року в Україні має своєю метою фактичну відмову від ЖЕКів. Замість них мають бути створені ОСББ*, в іншому ж разі управління багатоквартирними будинками буде передане управляючим компаніям, які можуть встановлювати власні тарифи на комунальні послуги. А отже єдина можливість розпоряджатися своїм майном, не переплачуючи, це створення ОСББ.
*Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) – це юридична особа, створена власниками житлових та нежитлових приміщень для представлення спільних інтересів мешканців. Діяльність об'єднань і асоціацій регулюється Законом України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29.11.2001 р. № 2866-III (Законом про ОСББ), Цивільним, Житловим та Земельним кодексами України, іншими нормативно-правовими актами та статутом ОСББ. У 2015 році було внесено чимало важливих змін у Закон України про ОСББ, зокрема, було викладено у новій редакції Типовий статут ОСББ.
Звичайно, у виниклій ситуації мешканці багатоквартирних будинків прагнуть самоорганізуватися, але стикаються на цьому шляху із великою кількість питань, зокрема: зібравши необхідні для створення ОСББ документи, як вести подальшу роботу після такої організації – як мають звітувати ОСББ в Україні? Розуміючи це, ми даємо роз’яснення: які звіти ОСББ необхідно подавати, яким чином це робити простіше та як при цьому можна зекономити.
Перш за все, ОСББ в Україні – це юридична особа, яка може як набувати ознаки неприбуткової організації, так і не набувати її. Та як і кожна юридична особа, звітність ОСББ повинно складати та подавати до фіскальної служби та органів статистики. А також нарахування та виплату зарплатні найманим працівникам та сплату супутніх обов’язкових платежів до бюджету (ПДФО, військовий збір, ЄСВ) ОСББ здійснити повинно.
На перелік звітів, які повинен подавати у контролюючі органи бухгалтер ОСББ, впливає ряд чинників, зокрема: наявність чи відсутність статусу неприбутковості, присутність найманих осіб у штаті тощо.
Яку ж саме звітність ОСББ повинно подавати як юридична особа?
Згідно Податкового кодексу України, ОСББ, що має статус неприбуткової організації, повинно подавати щоквартально:
- Звіт про використання грошових засобів неприбуткових закладів та організацій.
- Звіт із обліку суми податків та зборів, не сплачених об’єднанням до бюджету в зв’язку із отриманням податкових пільг.
- Звіт з податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку.
- Декларація з податку на доходи фізичних осіб.
ОСББ, що не має статусу неприбуткової організації, повинно згідно Податкового кодексу України подавати:
- Звіт з податкового розрахунку суми доходів, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, та суму утриманого з них податку за формою №1ДФ.
- Податкову декларацію ПДВ.
- Декларацію з податку на прибуток підприємства.
- Декларацію про податок на прибуток фізичних осіб.
Також бухгалтер ОСББ повинен подавати щорічно звіти в органи статистики:
- Баланс організації.
- Звіт про фінансові результати.
- Звіт про рух грошових коштів.
- Звіт про власний капітал.
Також за умови, якщо в ОСББ є наймані працівники, необхідно щорічно надавати звіти і до Пенсійного фонду.
Окрім того, фінансові звіти можуть надаватися і засновникам підприємства (якими у випадку ОСББ є співвласники, тобто мешканці), трудовому колективу ОСББ, а також органам, до сфери управління яких належить підприємство.
Тож очевидним є те, що складати, а отже, і подавати звітність, набагато зручніше в електронному вигляді. І відтепер не потрібно ходити до ДФС та інших установ зі стусами паперу та вистоювати величезні черги, бо всі необхідні бланки є в комп’ютерній програмі «M.E.Doc». Просто введіть необхідні дані, перевірте правильність заповнення звіту за допомогою самого програмного забезпечення, підпишіть електронним цифровим підписом – та за лічені хвилини відправте! Квитанції, що надійдуть у відповідь з програми, для ОСББ будуть офіційним підтвердженням отримання та прийняття звіту, а у Вас звільниться час для інших справ.
Розуміючи обмеженість у фінансуванні та актуальну необхідність подання звітності ОСББ до контролюючих органів, розробник «M.E.Doc» з 01.10.2016р. по 31.11.2016р. пропонує придбати цю бухгалтерську програму для ОСББ за ціною від 299 грн/рік.
«M.E.Doc» - це можливість зручно формувати та перевіряти звіти ОСББ, звітувати в електронному вигляді до всіх контролюючих органів, працювати з податковими накладними та розрахунками коригування, а також надійно зберігати та безпечно передавати інформацію!