Житомир, вул. Перемоги 7а, к. 301-303

Оформлення повернення товару

Нормативно правова база. Ключові моменти

Навіть досвідчені підприємці стикаються з ситуаціями, коли клієнти хочуть повернути придбаний товар. Це поширене явище вимагає від бізнесу досконалого знання законодавства про права споживачів. При бажанні повернути товар, необхідно дотримуватись норм Цивільного кодексу України, а також Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII. Продавець зобов'язаний надати покупцю товар, який відповідає заявленій якості та характеристикам, прописаним у договорі купівлі-продажу. Якщо ж у документі немає конкретних вимог, товар має бути придатним для використання за його прямим призначенням, для якого його зазвичай купують. Це означає, що продавець гарантує якість та функціональність товару, аби він повністю відповідав очікуванням покупця. Згідно зі статтею 678 Цивільного кодексу України, покупець має повне право вимагати повернення товару, якщо його якість виявилася суттєво незадовільною. Це стосується випадків, коли:

  • у товарі виявлено недоліки, які неможливо усунути взагалі;
  • виправлення дефектів вимагає непропорційно великих фінансових витрат або значних часових затрат;
  • недоліки виявлялися вже неодноразово або з'явилися знову після попереднього ремонту чи виправлення.

Таким чином, у разі виявлення будь-якого з перерахованих критичних дефектів, покупець захищений законом і може розраховувати на повне повернення коштів. У випадку придбання неякісного харчового продукту, продавець зобов'язаний: замінити товар на якісний або повернути кошти, забравши непридатний продукт. При цьому розрахунок вартості відбувається залежно від ціни на момент: пред'явлення вимоги, якщо ціна зросла або купівлі, якщо ціна знизилася.

Документальне оформлення

Якщо закупівля оптова, то товар, зазвичай, відвантажується на підставі договору купівлі-продажу. Якщо умови цього договору щодо асортименту, комплектності, кількості чи якості товару були порушені, покупець повинен повідомити про це продавця. Щоб повернути товар, покупець має право надіслати продавцю письмову вимогу згідно зі статтею 680 Цивільного кодексу України (ЦК). Ця вимога може бути оформлена у вигляді: звичайного листа; претензії у довільній формі; претензії, що відповідає вимогам статті 222 Господарського кодексу України (ГК); акта про виявлення браку; інших документів, передбачених договором купівлі-продажу. Для оформлення повернення товару від юридичної особи рекомендується використовувати накладну за типовою формою № М-11, затвердженою наказом Мінстату "Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів" від 21.06.1996 № 193. Що стосується роздрібної торгівлі, то, щоб повернути товар у магазині, покупець повинен надати продавцю документ, який підтверджує його покупку, наприклад, касовий чек. Кошти потрібно повернути покупцю через РРО. Коли покупець повертає товар, продавець, разом із грошима, має видати фіскальний касовий чек видачі коштів (форма ФКЧ-2), згідно з Наказом № 13, який також визначає вимоги до змісту цього документа. У разі безготівкової оплати, повернення коштів здійснюється у безготівковій формі через банк.

Програми яким довіряють

Найкращі рішення для наших клієнтів.

ІС Про
M.E.Doc
СОТА
ЕЦП
ESET
Cashalot
Підприємець 4