Інвентиразація основних засобів.
- Створення відомості інвентаризації:
- Меню Облік основних засобів → Відомість інвентаризації ОЗ
- Меню Реєстр → Створити(INS) - створити нову відомість. При створенні відомості інвентаризації необхідно заповнити.
- Дату створення відомості. На цю дату будуть формуватися документи руху, створені через відомість інвентаризації.
- Номер відомості.
- Період проведення інвентаризації.
- Початок періоду – інформаційне поле, що, за замовчуванням, заповнюється датою, рівній даті створення відомості.
- На дату закінчення інвентаризації відбувається закриття відомості, і формуються записи по інвентаризації, які можна побачити на закладці Рух картки об'єкта.
- Примітка – поле інформаційне.
- Критерій відбору карток. Обов'язковість заповнення цих полів визначається користувачем. Якщо заповнити дані поля, то у відомість попадуть лише карточки, які відповідають критерію відбору...
- МВО
- Підрозділ
- Рахунок обліку
- Приналежність.
- Тип картки
- Місцезнаходження
- Використовувати користувальницький фільтр – режим дозволяє використовувати запити по побудованому користувачем фільтру
Усі реквізити карток, що беруть участь в інвентаризації, беруться на початок дати створення відомості.
У випадку розбіжності даних по бух. обліку і фактичних даних можуть бути створені документи руху безпосередньо у відомості інвентаризації.
Документ руху може створюватися по окремому об'єкті по пункту меню Документ - Створити - Документ руху.
Можливе створення наступних документів:
- Документи внутрішнього переміщення створюються тільки по об'єктах, що фактично знаходяться в наявності, тобто первісна вартість і кількість по бух. обліку.
- Документ зміни вартості формується по тим об'єктам, у яких фактична первісна вартість відрізняється від первісної вартості по бух. обліку, крім карток, у яких у відомості інвентаризації первісна вартість і кількість або в бух. обліку, або фактично рівні 0. При формуванні документа ознака зміни вартості проставляються автоматично, також як і всі інші реквізити. Єдиний параметр доступний для коректування - сума зміни накопиченого зносу.
- Документ списання може бути створений по тим об'єктам, у яких фактичні первісна вартість і кількість рівні 0.
- Документ надходження створюється тільки в момент уведення неврахованого об'єкта з пункту верхнього меню Документ / Створити / Об'єкт / Неврахований об'єкт, причому МВО і підрозділ підтягуються з заголовка відомості інвентаризації, якщо такі набрані.
Видалення документів руху можливо тільки у відомості інвентаризації. Існують два способи видалення окремого документа:
- при видаленні рядка;
- при виклику з пункту меню Документ - Документ руху або у вікні перегляду документів по клавіші Del. Причому якщо віддаляється документ надходження, то відбувається видалення і картки об'єкта.
При видаленні відомості інвентаризації віддаляються всі документи руху, створені у відомості.
Після того, як усі процедури будуть закінчені, відбувається закриття відомості, що одержує статус В обліку. Коректування рядків, а також створення, редагування і видалення документів руху в закритій відомості заборонено.
Якщо потрібне наступне відкриття відомості, то воно можливо при дотриманні наступних умов:
- якщо немає документів руху з більш пізніми датами по об'єктах інвентаризації, що входить у дану відомість;
- якщо немає карток у цій відомості, що входять в іншу, що має статус Чернетка, крім випадків, коли подвійна входимість дозволена. Тобто, якщо в картки первісна вартість і кількість по бух. обліку рівні 0, тоді дозволяється наявність карток в інших відомостях, якщо в них фактичні первісна вартість і кількість рівні 0, і навпаки.