Питання електронного аміністрування ПДВ хвилює всіх без виключення бухгалтерів уже довгий час. Питань накопичилося значно більше, ніж відповідей. Тому розробник програми «M.E.Doc» в ході просвітницької програми «Допоможемо бухгалтеру», спираючись на офіційні дані Державної фіскальної служби, вирішив створити матеріал, який би роз’яснив бухгалтерам окремі аспекти прийдешніх змін та навчив, як застосовувати їх у програмі «M.E.Doc».
Необхідно знати
Що таке СЕА ПДВ? Система електронного адміністрування податку на додану вартість (далі СЕА ПДВ) призначена для безперервного оперативного контролю формування важливої складової бюджету країни - податку на додану вартість. Головною метою впровадження СЕА ПДВ є запобігання зловживань шляхом незаконного отримання відшкодування ПДВ із бюджету. Завдяки СЕА ПДВ інформація про об’єми бюджетних ресурсів з ПДВ стає доступною у кожний момент часу (а не по закінченню звітного періоду, коли платники склали декларації), крім того, СЕА ПДВ дає можливість оперативно регулювати процес формування зобов’язань і податкового кредиту кожного з платників таким чином, щоб в цілому по країні сума відшкодування ПДВ не перевищувала суму надходжень цього податку до бюджету. Система електронного адміністрування ПДВ не вносить кардинальних змін в загальні принципистягування ПДВ, затверджені Кодексом. Норми Кодексу, що визначають коло платників ПДВ, об'єкт оподаткування, принципи формування податкових зобов'язань та податкового кредиту, залишаються незмінними. Що таке ПДВ-рахунки? Електронні ПДВ-рахунки – одна з головних складових СЕА ПДВ. Саме за допомогою ПДВ-рахунків здійснюється безперервний та ефективний контроль формування та відшкодування податку на додану вартість. Створення ПДВ-рахунку не потребує додаткових дій від власників бізнесу чи бухгалтерів – рахунок відкриває Казначейство на підставі даних ДФС та сповіщає про це платника податків. Відкриття та обслуговування електронних рахунків здійснюється на безоплатній основі, так само як і надання інформації про рух коштів на них (за відповідним запитом платник податків) без обмеження в кількості запитів і в часі. Коли електронне адміністрування стане обов’язковим? Система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно:- з 1 лютого до 1 липня 2015 року – у тестовому режимі;
- з 1 липня 2015 року – на постійній основі.