В яких випадках треба замінювати касовий апарат?
Застосування касового апарату суб’єктом господарювання суворо контролюється державними органами та податковою службою зокрема. Неправильне використання РРО, торгівля без використання касового апарату, невчасна заміна тощо, ведуть до застосування штрафних санкцій. Основний і перший момент, коли потрібно замінити РРО на новий – це закінчення його терміну експлуатації. Відповідно до законодавства, строк служби касового апарату – це термін, протягом якого він повинен працювати, як зазначає виробник. Тобто, термін експлуатації РРО встановлює виробник. Зазвичай, він становить 7 років. Довше використовувати апарат не можна, адже запчастини зношуються, інші технічні складові з часом застарівають і РРО стає непридатний до використання. Термін використання касового апарату зазначається виробником в паспорті виробу. Якщо він не зазначений, то припинити експлуатацію касового апарату слід не пізніше ніж через 7 років з дати введення в експлуатацію РРО, і використовувати його не більше 9 років з дати виготовлення. Якщо суб’єкт господарювання все-таки продовжив використання РРО після закінчення його терміну експлуатації, то згідно з ст.17 Законом № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до підприємця будуть застосовані штрафні санкції. В цій же ст.17 детально описані всі види штрафних санкцій за різні види порушень щодо РРО. Стаціонарний касовий апарат також може вийти з ладу і до закінчення семирічного терміну. І, можливо, його теж потрібно буде замінити на новий.
Як замінити РРО? Що з ліцензіями?
В першу чергу суб’єкт господарювання повинен завчасно купити новий касовий апарат. Після того як РРО встановлено в торговій точці, центр сервісного обслуговування (з яким укладено договір) вносить дані про касовий апарат в державний реєстр РРО, фіскалізує його, опломбовує його та вводить в експлуатацію (видає Акт введення в експлуатацію касового апарату). Підприємець подає до контролюючого органу Заяву №1-РРО «Заява про реєстрацію реєстратора розрахункових операцій». Після того, як заява буде прийнята податковою службою, підприємець отримає реєстраційне посвідчення. Також потрібно подати до контролюючого органу Заяву №4-РРО «Заява про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій». До заяви потрібно додати Реєстраційне посвідчення старого касового апарату. Перед тим, як подати таку заяву (про скасування) ЦСО повинен розпломбувати РРО. Пам’ятаємо, що дані про ліцензії містять інформацію про РРО, що використовується в даній торговій точці. Щоб внести зміни до ліцензій, після реєстрації нового РРО, до контролюючого органу потрібно подати заяву про внесення змін до ліцензій (на торгівлю алкоголем і тютюном). Це можна легко зробити в електронному вигляді через електронний кабінет, розділ «Листування з ДПС». Відскановані заяви, ліцензії та додатки до них, а також реєстраційне посвідчення нового РРО потрібно відправити в pdf форматі. Зміни будуть внесені на третій день, після отримання заяви.