Перші дії при зміні назви підприємства
Якщо суб’єкт господарювання або підприємство змінює найменування, в першу чергу потрібно подати повний пакет документів державному реєстратору. Протягом доби ці зміни буде внесено. Частина 2 ст. 13 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755, далі – Закон № 755 свідчить про те, що коли державний реєстратор вносить зміни про найменування платника податків, він самостійно повідомляє про це контролюючий орган. Це означає, що форму №20-ОПП подавати підприємцю вже не потрібно, оскільки податківці внесуть зміни автоматично, на підставі повідомлення, отриманого від державного реєстратора. Пункт 6 розд. II Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 24.11.2014 р. № 1162 свідчить про те, що Пенсійний Фонд України теж внесе зміни про платника єдиного соціального внеску на обов’язкове державне соціальне страхування, а автоматичному режимі. Після того, як зміни будуть внесені державним реєстратором, при поданні податкової звітності, потрібно буде вказувати вже нову назву підприємства. Якщо підприємець є платником ПДВ, то потрібно переєструватись та отримати нове свідоцтво платника ПДВ з новою назвою фірми. Перевагою є те, що ці зміни платник ПДВ може здійснити самостійно, для цього лише потрібно подати заяву за формою № 1-ПДВ. Таку заяву обов’язково потрібно подати протягом 10 днів з дати зміни найменування державним реєстратором. В цей термін, також подається заява про внесення змін до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (якщо це необхідно). Також потрібно перереєструвати РРО/пРРО. Для цього суб’єкт господарювання подає заяву формою № 1-РРО із позначкою «Перереєстрація». Цю заяву потрібно подати протягом 5 днів з дати зміни назви підприємства державним реєстратором. В обов’язковому порядку необхідно внести зміни до ліцензій (якщо платник податків здійснює ліцензійну діяльність). Для цього також подається заява про внесення змін до ліцензій самостійно підприємцем.
Заключні кроки при зміні назви підприємства
Якщо суб’єкт господарювання є платником податків на спрощеній системі оподаткування, то зміни потрібно внести, подаючи заяву про застосування спрощеної системи оподаткування «внесення змін». Форму заяви затверджено наказом Мінфіну від 16.07.2019 р. № 308. Обов’язково відкриваємо новий підприємницький рахунок в банку на нову назву підприємства, а старий рахунок закривається, оскільки такої фірми більше не існує. Звичайно, що коли всі кроки, що перелічені вище, пройдено, платник податків не зможе подавати звітність до контролюючих органів без КЕП. Електронні ключі потрібно перевипустити. Це займає небагато часу і не завдасть великого клопоту. Наостанок залишаються організаційні моменти. Це повідомити всіх контрагентів про всі внесені зміни, зокрема про зміну назви підприємства, нові ліцензії, нове свідоцтво ПДВ, нові банківські реквізити тощо. Якщо фірма ще має в наявності паперові трудові книжки найманих працівників, то в них потрібно внести запис про зміну назви суб’єкта господарювання.