Поширені помилки зі зчитування КЕП при вході в електронний кабінет та інші сервіси
Кваліфікований електронний підпис (КЕП) став невід'ємною частиною сучасного електронного документообігу, зокрема для подання звітності, отримання державних послуг або підписання документів. Він забезпечує надійну ідентифікацію користувача та підвищує рівень безпеки. Однак, під час використання можуть виникати певні технічні проблеми. У цій статті ми розглянемо найпоширеніші помилки зчитування КЕП з їх номерами та способи їх вирішення.
Помилки та їх вирішення:
Помилка 19: Виникла помилка при зчитуванні особистого ключа
-
Проблема: Найчастіше - неправильно обрано параметр «Тип носія».
-
Рішення: У полі «Тип носія» зазвичай слід обирати назву без слова «Носій» у дужках (наприклад, «е.ключ» або «смарт-карта Автор (PKCS#11)»)
Помилка 18: Виникла помилка при доступі до носія ключової інформації
-
Проблема:
- Неправильний пароль.
- Обраний некоректний тип носія.
- Перевищено число спроб введення невірного паролю.
-
Рішення:
- Переконайтеся, що введено правильний пароль.
- Оберіть тип носія без «Носій» у дужках.
- Токен заблоковано. Зверніться до технічної підтримки кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, у якого ви отримали кваліфікований електронний підпис. У деяких випадках захищені носії можна розблокувати.
Помилка 81: Виникла помилка при спробі отримати статус сертифіката за протоколом OCSP
-
Проблема: Проблема з передачею запиту на сервер кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
-
Рішення: Переконайтеся, що ваш інтернет-зв’язок працює стабільно, та спробуйте повторити запит.
Помилка 5: Виникла помилка при передачі запиту на сервер ЦСК за протоколом HTTP
-
Проблема: Можливі блокування через розширення браузера або налаштування антивірусного забезпечення.
-
Рішення:
- Вимкніть розширення браузера.
- Перевірте налаштування антивірусного забезпечення для можливості передачі запитів за протоколом HTTP.
- У разі збереження помилки зверніться до технічної підтримки кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, у якого ви отримали кваліфікований електронний підпис.
Помилка 24: Виникла помилка особистого ключа (невірний пароль чи ключ пошкоджений)
-
Проблема: Невірно введено пароль або ключ пошкоджений.
-
Рішення: Якщо впевнені у правильності введеного пароля, зверніться до вашого КНЕДП для перевірки або видачі нового КЕП.
Помилка 51: Сертифікат не знайдено
-
Проблема: Неправильно обрано КНЕДП у якому був отриманий КЕП.
-
Рішення: Переконайтеся, що обрано вірний КНЕДП.
Помилка 50: Сертифікат пошкоджений або не може бути використаний
-
Проблема: Термін дії сертифіката закінчився.
-
Рішення:
- Перевірте стан сертифіката на сайті КНЕДП, який видав КЕП.
- Переконайтеся, що на вашому ПК встановлено актуальну дату та час.
Щоб уникнути проблем зі зчитуванням КЕП, слід заздалегідь перевірити відповідність усіх параметрів та актуальність сертифікатів. Регулярне оновлення програмного забезпечення та дотримання інструкцій допоможуть мінімізувати ризик помилок. Якщо ж складнощі виникають, рекомендуємо звернутися до служби підтримки вашого АЦСК чи адміністратора відповідного сервісу.
Дотримання цих рекомендацій забезпечить стабільну та ефективну роботу з електронним підписом.