«Електронне адміністрування ПДВ» – ці слова, напевно, не дають спати з липня 2014р. багатьом бухгалтерам підприємств і підприємцям, які є платниками ПДВ.
Введення системи електронного адміністрування ПДВ повністю змінює порядок реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі, порядок сплати ПДВ, а також механізм надання податкових накладних від продавця покупцеві.
Закон України «Про внесення змін до ПКУ та Деяких законодавчих актів України відносно податкової реформи» від 28.12.14р. №71-VIII до ПКУ вніс масштабні зміни в електронне адміністрування ПДВ, яке мало за планами запрацювати з 01.01.2015р.
Перше, на що хотілося б звернути Вашу увагу, – це перенесення старту електронного адміністрування:
Обов’язкова реєстрація податкових накладних/розрахунків коригувань запроваджується з 1 лютого 2015 (пункт 118 Закону про зміни до розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ).
А ось період з 01.02.14р. по 01.07.14р. буде перехідним періодом ведення електронного адміністрування, протягом якого податкові накладні будуть реєструватися в ЄРПН без обмеження суми ПДВ (визначеної формули п.2001.3 ПКУ), в межах якої продавець має право зареєструвати ПН.
Також в ПКУ передбачено з 01.07.2014р. збільшення суми, на яку можна зареєструвати податкові накладні, на середньомісячну суму ПДВ за останні 12 місяців, задекларовану і оплачену в бюджет. Дану суму збільшення щоквартально будуть перераховувати в автоматичному режимі.
Другий момент, чого раніше не було в ПКУ, це введення штрафних санкцій для продавців, які порушать терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН (нова стаття 1201).
Наприклад, якщо продавець не встиг зареєструвати ПН за 15 днів, він буде оштрафований на суму диференційовану до днів прострочення – 10-40% від суми ПДВ, зазначеної в ПН.
Ці штрафні санкції за порушення термінів реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, не застосовуватимуться в період з 01.02.14р. по 01.07.14р.
Третє питання, яке дуже гостро цікавлять кожного бухгалтера описане в ПКУ – як отримати ПН в електронному вигляді з ЕЦП від свого продавця в термін, та ще й переконатися, що ця ПН зареєстрована в ЄРПН, так як з веденням адміністрування скасовується паперова форма ПН.
У статті 201 ПКУ передбачено можливість отримання платниками податків НН/РК безпосередньо з Єдиного реєстру податкових накладних ДФС України, яка вже в тестовому режимі запущена з 05.01.2014р.
Для цього нашим користувачам достатньо звернутися з програми «M.E.Doc IS» (версія 10.01.020 від 06.01.2015р.) із запитом про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (код бланка – J(F)1300103) і отримати у відповідь необхідні електронні податкові накладні.
Податкові накладні вже відправляються з Єдиного реєстру податкових накладних ДФС України в оригінальному вигляді з електронним цифровим підписом платника – продавця/покупця в програму «M.E.Doc IS».
Завжди ВАШ, «M.E.Doc IS»