В програмному комплексі M.E.Doc реалізована функція обміну первинними документами між контрагентами. Обмін відбувається через платформу ПТАХ. Але для початку в програмі в M.E.Doc потрібно здійснити налаштування довідника контрагентів та адресної книги.
Додамо контрагента в довідник Контрагентів.
В програмі M.E.Doc - Головне меню - Довідники - Контагенти. Відкриється вікно з переліком усіх доданих контагентів в програмі.
Зліва можна створити групу, щоб додати підприємство в конкретну групу.
Потім необхідно натиснути на вікно з переліком та обрати функцію Додати контрагента.
Відкриється вікно створення картки контрагента. Жовтим кольором підсвічуються поля обов'язкові до заповнення. В першу чергу заповнюємо ЄДРПОУ/ДРФО контрагента. Потім натискаємо кнопку в правому куточку - "Завантажити сертифікати". Із завантажених сертифікатів в картку контрагента підтягнуться дані про назву організації та адресу підпримєства, яка була вказана в сертифікатах.
Потім натискаємо на позначку Оновити дані по контрагенту. Дані підтягнуться та оновляться, якщо контрагент теж користується програмним комплексом M.E.Doc. Якщо дані контрагента відсутні у ЄДК, оновлення виконується за попереднім варіантом - з базою даних платників ДПС. Але попередньо, щоб дані оновились успішно, мають бути виконані дві умови: наявність ліцензії на M.E.Doc та оновлені дані з ЄДК самого користувача.
Також, можливо оновити дані по всіх контрагентах, попередньо доданих в довідник. Для цього потрібно зайти у вкладку Правка - Оновити дані по контрагенту - Для всіх записів.
Після заповнення довідника контрагентів, необхідно перевірити, чи підтягнулись дані про сертифікати контрагента в Адресну книгу підприємства. Тому що правильне заповнення довідника Контрагентів не гарантує відправку електронних документів на коректні та діючі сертифікати.
Тому, заходимо Головне меню - Довідники - Адресна книга. У вкладці Контрагенти обираємо функцію Додати адресата. З'явиться вікно запису адресної книги, куди через три крапи потрібно додати контрагента з довідника Контрагентів.
Якщо у підприємства оновлені дані та є сертифікати ЦСК "Україна", у віконці Сертифікати будуть відображатись актуальні сертифікати. Якщо сертифікати відсутні, то через кнопку "Керування сертифікатими" потрібно їх додати.
Для початку, можна спробувати Завантажити сертифікати з інтернету через відповідну стрілку. Якщо пошук не дасть результатів, то можна завантажити сертифікати з комп'ютера користувача. Але попередньо необхідно попросити контрагента відправити сертифікат шифрування печатки, яким він користується в M.E.Doc для отримання та шифрування повідомлень.
Після додавання контрагента в адресну книгу та завантаження його актуальних сертифікатів, користувач програми може впевнено обмінюватись електронним документами через програмний комплекс M.E.Doc.