Житомир, вул. Перемоги 7а, к. 301-303

Як анулювати статус платника ПДВ?

Важливі нюанси та причини анулювання

Анулювання статусу «платник ПДВ» це дуже важливий момент, який може мати наслідки. Пройти процедуру зняття з реєстрації потрібно дуже уважно, щоб уникнути штрафних санкцій. Щоб суб’єкт господарювання перестав бути платником ПДВ, його потрібно виключити з реєстру платників ПДВ. Є всього три причини анулювання:

  1. ініціатива суб’єкта господарювання (це так зване добровільне анулювання);
  2. «автоматичне» скасування платника ПДВ, якщо, наприклад, ліквідовується підприємство;
  3. примусове анулювання. Таке відбувається, наприклад, за рішенням суду або при неподання податкових декларацій, несплати податку тощо.

Основні нормативно-правові акти, що регулюють порядок анулювання платника ПДВ це ПКУ (а саме стаття 184) та «Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» №1130 від 14.11.2014 року. До інших причин виключення підприємства з Реєстру платників ПДВ належать також зменшення обсягів постачання, перехід на спрощену систему оподаткування, реорганізація фірми тощо. Важливо! Якщо платник ПДВ не подає декларацію ПДВ протягом 12 місяців або подає її з нульовими показниками, то орган ДПС може прийняти рішення анулювати статус платника ПДВ автоматично (таке може буде реалізовано на підставі пп  «г» пункту 184.1 Податкового Кодексу України). Якщо анулювання відбувається за ініціативою суб’єкта, він подає заяву на анулювання реєстрації ПДВ (форма №3-ПДВ). Вона подається в електронному вигляді до органу ДПС за місцем реєстрації підприємства.

Основні кроки анулювання статусу «платник ПДВ»

В першу чергу суб’єкт господарювання проводить інвентаризацію всього товару та активів, які були придбані з ПДВ. Потім (не пізніше дати анулювання платника ПДВ) потрібно скласти компенсовуючу податкову накладну (умовний продаж) щодо всіх товарів, які були куплені з ПДВ (був податковий кредит) проте вони так і не були використані в діяльності підприємства. Тип причини накладної «10». Також потрібно зареєструвати всі накладні, розрахунки коригування, виправити всі помилки минулих періодів. Це теж потрібно зробити до дати анулювання платника ПДВ, оскільки таке право потім буде втрачено. Якщо є право на відшкодування ПДВ, то вказати це в останній Декларації з ПДВ. Далі подаємо заяву №3-ПДВ. Протягом 3-х днів з дати отримання заяви, контролюючий орган повідомляє про анулювання статусу платника ПДВ. Можливо, за вимогою ДПС, потрібно буде подавати і другу заяву №3-ПДВ. Пам’ятайте, що як тільки ви втратили статус платника ПДВ і підприємство виключене з Реєстру платників ПДВ, ви не можете формувати податковий кредит, реєструвати податкові накладні, коригування тощо. Також важливим моментом є поповнення рахунку ПДВ. На рахунку має бути достатньо коштів, щоб зареєструвати всі накладні, сплатити ПДВ тощо. Поповнювати СЕА після анулювання теж не можна буде. Відповідно до роз’яснення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП, день анулювання статусу платника ПДВ є останнім днем в який ще можна реєструвати податкові накладні. Така накладна буде вважатись повноправною і покупець може включити її до податкового кредиту.

Програми яким довіряють

Найкращі рішення для наших клієнтів.

ІС Про
M.E.Doc
СОТА
ЕЦП
ESET
Cashalot
Підприємець 4