Житомир, вул. Перемоги 7а, к. 301-303

Смерть найманого працівника

Оформлення звільнення

У випадку смерті найманого працівника, бухгалтеру потрібно зробити ряд дій, щоб правильно оформити звільнення такого працівника та нарахувати виплати. В першу чергу потрібно підтвердити смерть робітника. Документ, що підтверджує факт смерті (а саме свідоцтво про смерть), повинні надати родичі померлого. Вся інформація про рідних знаходиться в особистій картці особи. Свідоцтво видається місцевим органом РАЦС. Проте в житті може бути присутня така ситуація, за якого працівник зник безвісти. Якщо така ситуація триває довго, то на підставі рішення суду виноситься вирок про визнання особи мертвою. І на підставі такого рішення можна звільнити найманого працівника. На підприємстві ситуація виглядає наступним чином:

  1. Працівник не з’являється на робочому місці. В цей день в табелі обліку робочого часу проставляється позначка «І» (Інші причини нез’явлень) або «НЗ» (Неявка з нез’ясованих причин).
  2. Через певну кількість днів, роботодавець отримує свідоцтво про смерть. І в день отримання свідоцтва видає Наказ на звільнення працівника. В Наказі обов’язково має бути вказана причина звільнення. Наприклад: «Найманий працівник ПІБ припинив роботу у зв’язку зі смертю (або у зв’язку з рішення суду про смерть). Дата припинення роботи буде тою, що вказана в свідоцтві.
  3. Оформлюємо трудову книжку (якщо вона є). Дата, коли робиться запис – це дата видання Наказу. У графі 3 Потрібно зробити запис про те, що працівник припинив роботу у зв’язку зі смертю і вказати дату, що зазначена в свідоцтві про смерть. В графі 4 зазначаємо номер наказу та дату видання наказу.
  4. Видати документи рідним під розписку. Якщо раптом виявиться, що в померлого немає родичів, то трудова книжка зберігається в робітника 50 років. І лише після цього можна її знищити.

Нарахування виплат

Померлому працівнику мають бути нараховані всі стандартні виплати, що і при звичайному звільненні (заробітна плата, компенсація за невикористану відпустку, лікарняні, тощо). За такими виплатами можуть звернутись рідні померлого. Один з членів сім’ї повинен написати заяву на виплату компенсації. За необхідності можна додати документи, що підтверджують, що особа дійсно є членом сім’ї та документ, що підтверджує смерть. Відповідно до ч.4 ст.4 Сімейного Кодексу України, членом сім’ї є особа, що перебувала з працівником у шлюбі, на підставі усиновлення, має кровний зв’язок або інші підстави. Якщо у працівника немає близьких родичів, виплати можуть отримати інші родичі. До них належать батьки, брати, сестри, бабусі, дідусі, внуки, тітки, дядьки та інші. Ключовий момент — хто з них проживав разом із померлим. Також спадкоємцями можуть бути люди, зазначені в заповіті. Компенсаційні виплати оподатковуються на загальних підставах: військовим збором, ПДФО і ЄСВ. Всі виплати видаються родичеві померлого та мають бути зазначені в Додатку 4ДФ Податкового розрахунку, як і суми сплачених податків. Важливим моментом також є те, що потрібно повідомити банк померлого, у якому відкритий зарплатний рахунок, щоб його закрити і щоб кошти не були використані третіми особами. Також, за заявою родичів, їм може бути виплачена допомога на поховання.

 

Програми яким довіряють

Найкращі рішення для наших клієнтів.

ІС Про
M.E.Doc
СОТА
ЕЦП
ESET
Cashalot
Підприємець 4