Підпунктом 39.5.3 п. 39.5 ст. 39 ПКУ встановлено, що контролюючий орган використовує ті ж джерела інформації, що і платник податків, якщо не доведено, що інші джерела інформації дають можливість отримати вищий рівень сумісності комерційних і фінансових умов операцій. При цьому для зіставлення з метою оподаткування умов контрольованих операцій з умовами неконтрольованих операцій контролюючий орган не має права використовувати інформацію, яка не є загальнодоступною (зокрема, інформацію, доступ до якої є тільки в органів державної влади).

Також згідно з ПКУ та Положення про УКРІНФОРМ, затвердженого постановою КМУ від 21.05.2014 р № 236, ГФС не уповноважена визначати перелік джерел, які містять відомості, що дають можливість зіставити комерційні та фінансові умови операцій для цілей трансфертного ціноутворення.

Отже, відповідно до положень ст. 39 ПКУ контролюючі органи не визначають на запити платників податків переліки джерел інформації, які повинні використовуватися ними для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципом “витягнутої руки”. Такі обставини можуть бути з’ясовані контролюючими органами лише в ході здійснення заходів податкового контролю за трансферним ціноутворенням.

Одночасно відзначається, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Лист ДФС від 16.01.2017 р № 517 / Г / 99-99-12-03-07-14.

Інформацію надано електронним журналом “Аверс-Бухгалтерія”.