Законом України від 28.12.2014 р № 71-VIII внесено зміни до Закону України від 26.06.97 р № 400/97-ВР “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування” (далі – Закон № 400), згідно з якими з 1 Січень 2015 збір на обов’язкове пенсійне страхування стягується при здійсненні операцій:

 

  • Надання послуг стільникового рухомого зв’язку (ставка 7,5%);
  • Придбання легкових автомобілів (ставка 3 – 5% залежно від вартості автомобіля);
  • Придбання нерухомого майна (ставка 1%);
  • Подачіювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом в казенні підприємства пробірного контролю (ставка 10%);
  • Купівлі іноземної валюти фізичними особами (крім фізичних осіб, які здійснюють операції з купівлі іноземної валюти для погашення кредитів) у готівковій формі (ставка 2%).

Таким чином, з 1 січня 2015 пенсійний збір сплачують тільки фізичні особи, які здійснюють операції з купівлі іноземної валюти в готівковій формі (крім фізичних осіб, які здійснюють операції з купівлі іноземної валюти для погашення кредитів). При придбанні іноземної валюти в безготівковій формі юридичними особами збір не стягується.

Відзначимо, що ст. 4 Закону № 400 містить дві норми, що визначають ставки оподаткування збором при купівлі валюти:

  • Підпункт 6, згідно з яким для платників збору, визначених у п. 5 ст. 1 Закону № 400, ставка становить 2% від об’єкта оподаткування, встановленого п. 4 ст. 2 Закону № 400. Тут мова йде про фізичних осіб, що купують готівкову іноземну валюту;
  • Підпункт 61, згідно з яким для платників збору, визначених у п. 51 ст. 1 Закону № 400, ставка становить 2% від об’єкта оподаткування, встановленого п. 41 ст. 2 Закону № 400. Однак даних норм закон не містить, і, швидше за все, саме в цьому місці мала йти мова про юридичних осіб.

На наш погляд, це технічна помилка, яка в подальшому буде усунена. Однак до внесення відповідних змін юридичні особи не зобов’язані сплачувати пенсійний збір при купівлі іноземної валюти.

§§§

За IV квартал 2014 платники скасованих з 1 січня податків і зборів повинні здати звітність. Це випливає з п. 27 підрозділу 10 розділу XX ПКУ і стосується:

  • Збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності;
  • Збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності;
  • Збору за місця для паркування транспортних засобів;
  • Туристичного збору;
  • Збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства;
  • Збору за першу реєстрацію транспортного засобу;
  • Збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками;
  • Збору за спеціальне використання лісових ресурсів;
  • Збору за користування радіочастотним ресурсом України;
  • Збору за спеціальне використання води;
  • Плати за користування надрами;
  • Плати за землю;
  • Єдиного податку;
  • Фіксованого сільськогосподарського податку;
  • Екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення;
  • Акцизного податку з операцій з відчуження цінних паперів та операцій з деривативами.

§§§

ГФС в листі від 29.12.2014 р № 17137/7 / 99-99-24-02-02-17 повідомляє, що перереєстрація суб’єктів господарювання з місцезнаходженням на території СЕЗ “Крим” згідно із законодавством Російської Федерації не визнається Україною, а вказівка адреси фактичної діяльності суб’єктів господарської діяльності на території Російської Федерації не відповідає вимогам законодавства України.

У разі переміщення товарів через адміністративний кордон СЕЗ “Крим” має бути забезпечений належний контроль за відповідністю відомостей, які містяться у документах, поданих до митного оформлення, зокрема, про адресу (місцезнаходження) суб’єктів господарської діяльності, які перебувають на тимчасово окупованій території України, і за відповідністю маркування зазначених товарів законодавству.

Недотримання цих вимог законодавства України є підставою для відмови у митному оформленні в порядку, встановленому МКУ.

У разі відсутності сертифіката про походження товару з України (У-1), який видається торгово-промисловими палатами на іншій території України, та інших документів про походження товару, визначених ст. 43 МКУ, оподаткування товарів невідомого походження здійснюється на загальних підставах (застосовуються повні ставки ввізного мита), а ПДВ та акцизний податок сплачуються в порядку, встановленому законодавством України.

Детальніше на сайті центру ЮБС “Аверс”.


Бажаєте бути постійно в курсі останніх новини? Оформіть передплату на електронний журнал “Аверс-Бухгалтерія” за телефоном (0412) 46 73 38.

Ви можете отримати безкоштовний доступ на 2 неділі заповнивши форму нижче.

{loadposition testdrive-aversform}