У черговому випуску оновлення (10.01.128) програми користувачі отримають новий інструмент:

 

У Реєстрі акцизних документів реалізоване відображення Реєстраційного ліміту у СЕА РП – інформації про суму реєстраційного ліміту (у грн.) та інформації про обсяг  реєстраційного ліміту (обсяг пального у літрах, приведених до температури 15°С).

Інформація про суму реєстраційного ліміту містить дані з останнього отриманого витягу за формою F/J1402601 “Витяг щодо суми податку, на яку платник акцизного податку має право зареєструвати Заявку на поповнення обсягу залишку пального в СЕА РП”.

Інформація про обсяг реєстраційного ліміту містить дані з останнього отриманого витягу за формою FJ1402701 “Витяг щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН”.

Оновлення  реєстраційних лімітів виконується автоматично при отриманні нових Витягів форми FJ1402601 / FJ1402701

 

Хочемо нагадати: що із 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 р. № 909-VIII яким, зокрема, розширено перелік платників акцизного податку за рахунок включення осіб, які здійснюють реалізацію пального (пп. 212.1.15 ПКУ), та визначено порядок їх реєстрації контролюючими органами; визначено порядок здійснення електронного адміністрування реалізації пального (Стаття 232. Електронне адміністрування реалізації пального ПКУ) і порядок складання акцизних накладних при реалізації пального та їх реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних (Стаття 231. Акцизна накладна ПКУ). 

На виконання  закону № 909-VIII урядом прийнято дві постанови :

Постанова КМУ від 24 лютого 2016 р. № 113 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального» , яка визначила порядок реєстрації платників акцизного податку з реалізації пального в електронному Реєстрі;  порядок відкриття, закриття електронних рахунків платникам акцизного податку-особам, які реалізують пальне;  порядок роботи системи електронного адміністрування реалізації пального;

Постанова КМУ від 24 лютого 2016 року № 114 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних  – постановою визначено механізм реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі.

Норми змінених законом № 909-VIII ст.ст.231 та 232 ПКУ щодо запровадження акцизних накладних при реалізації пального, Єдиного реєстру акцизних накладних та системи електронного адміністрування реалізації пального (СЕА РП) набрали  чинності з 1 березня 2016 року.  З 1 квітня 2016 року СЕА РП  функціонує у штатному режимі.

 

Зупинимось на деяких особливостях  функціонування СЕА РП.

 

Відповідно до п. 6 розділу ІІ Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року №113, реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального (далі – Заява), форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 №218.   Зразок заповнення заяви наводять податківці.

 

Підприємствам,  які планують здійснювати діяльність із реалізації пального, радимо уважно ознайомитись із  роз’ясненням ДФС з цього приводу, особливо тим реалізаторам пального, що мають у своєму складі пункти чи відокремлені структурні підрозділи.  У роз’ясненні, зокрема, сказано:

«У графі 2 «Найменування пункту» пункту 5 «Відомості про пункти (склади, комплекси, станції, інші об’єкти) реалізації пального» Заяви вказується назва пункту:

стосовно пунктів, які є філіями або іншими відокремленими підрозділами заявника – юридичної особи, має вказуватись назва такої філії чи іншого відокремленого підрозділу (тобто назва, що відповідає коду ЄДРПОУ філії або іншого відокремленого підрозділу, зазначеному в графі 3 пункту 5 Заяви);

– стосовно пунктів, які не є філіями чи іншими відокремленими підрозділами юридичної особи або не мають власних назв, має вказуватись назва, прийнята самою юридичною особою.

У графі 3 «Код пункту реалізації» пункту 5 «Відомості про пункти (склади, комплекси, станції, інші об’єкти) реалізації пального» Заяви вказується унікальний код пункту – код за ЄДРПОУ (якщо пункт є відокремленим підрозділом юридичної особи) або код за внутрішньою кодифікацією, прийнятою самою особою, тобто:

– стосовно пунктів, які є філіями або іншими відокремленими підрозділами заявника – юридичної особи, має вказуватись код ЄДРПОУ такої філії чи іншого відокремленого підрозділу, якщо такі філії мають власні коди ЄДРПОУ, відмінні від коду ЄДРПОУ юридичної особи;

– стосовно пунктів, які не є філіями чи іншими відокремленими підрозділами юридичної особи або не мають власних кодів ЄДРПОУ, має вказуватись код за внутрішньою кодифікацією, прийнятою самою юридичною особою (наприклад, номери нафтобаз, АЗС, складів, цистерн тощо)».

Зверніть увагу! Якщо ваше підприємство планує здійснювати діяльність з реалізації палива, ввезеного на митну територію України, подбайте про своєчасну реєстрацію платником акцизного податку в СЕАРП, адже внесення до СЕАРП обсягу ввезеного на митну територію України пального особою, яка не зареєстрована в СЕАРП платником акцизного податку, не передбачено. У той же час обсяг ввезеного на митну територію України пального, за який сплачено акцизний податок, зареєстрованим платником акцизного податку з реалізації пального автоматично вноситься до облікової картки платника в СЕАРП відповідно до поданої до контролюючих органів митної декларації (у тому числі тимчасової). Таке роз’яснення розміщене на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) офіційного веб-порталу ДФС України у категорії 116.13

 

СЕА РП передбачає певні вимоги щодо термінів та порядку оформлення документів з реалізації пального, за порушення яких платників чекають штрафні санкції.

 

Зокрема, згідно зі Статтею 120-2. Порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних  ПКУ, за порушення граничних строків реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних передбачені штрафні санкції від 2% до 40% суми акцизного податку; за відсутність із вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, — 50% відсотків суми акцизного податку.

Про це нагадує ДФС у повідомленні на офіційному сайті ДФСУ, де, зокрема, зазначається:

 

«…порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених ст. 231 ПКУ тягне за собою накладення штрафу в розмірі:

-2 % від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

-10 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

-20 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

-30 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;

-40 % суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів. Відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних/розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податку зобов’язаний скласти таку акцизну накладну/розрахунок коригування.»

«… сума акцизного податку для цілей п. 120 прим. 2.1 та п. 120 прим. 2.2 ст. 120 прим. 2 ПКУ визначається за ставкою, що встановлена на дату реалізації пального, та курсом Національного банку України, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація пального».

 

Зверніть увагу! Відображення в податковому обліку обсягів обігу пального, які не приведені до температури 15°С, є порушенням ведення податкового обліку, за яке суб’єкт господарювання притягується до адміністративної відповідальності, передбаченої Кодексом України про адміністративні правопорушення (штраф у розмірі від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85-170 грн.), а за повторне порушення протягом року – від 10 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян  (170-255 грн.) Стаття 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

 Таке роз’яснення фахівців ДФСУ розміщене на сервісі ДФСУ ЗІР (категорія 116.13).